"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

onsdag 14 juli 2010

Good Morning...


Godmorgon!
dags för en ny dag med nya möjligheter, visst är det underbart. Att man har makten över att förändra och förnya saker som man inte är nöjd med. en del tror nog att det skall gå på räls vissa saker, att man bara går i vardagen och hoppas på förändringar och förbättringar.
nog om det.
Igår var en skön dag. Först så kom Ida på spontan kak-tja-tkväll, och oj vad munnarna babblar, om allt och inget. Sedan kom älsklingen hem efter sitt första träningspass med IBK, han såg helt slut ut men också lycklig, känns skönt att veta att han kommit igång lite, vet vad det betyder för honom. skall ta mig själv i kragen angående träningen nu när startskottet gått. Jag och Ida skall dansa Zumba någon dag, hade vart underbart att komma igång med lite dans igen. Var ju ett tag sedan men tror rytmen sitter en del i kroppen, synd att vigheten/smidigheten inte gör det ;)
Kvällen avslutades med en grymt bra film "Remember me", den var djup och väldigt bra budskap! åter igen, man skall aldrig skjuta upp saker man verkligen vill göra! För man vet aldrig när det tas ifrån en makten att utföra det. Glömmer aldrig vad Christina Andersson sade till mig, tre dagar innan hon dog av skelettcancer, "vad du än gör Yohanna, skjut inte upp saker som du verkligen vill göra, för du vet inte när livet tar slut eller när någon tas från dig" och det sitter så starkt i mig, för hon är en person som aldrig skulle säga en sådan sak egentligen.

" Man ångrar aldrig det man gjort, bara det man aldrig gjorde"

Idag blir det till att jobba, ev en sväng till IKEA stod det på schemat, får se vad som händer. Då kan man ju passa på att köpa de ramar som var slut sist. Jag och A har tänkt sätta två ramar ovanför sängen (bredvid " lycka" tecknet, på var sin sida) håller tummarna att de finns!
Jobbar till 19, sen bär det av till familjen Dahlberg/Gyllin för en utekväll för tjejerna och en spel-nörd-kväll för grabbarna ;) Hoppas inte att jag är för trött, men det är väl vad jag bestämmer mig för vad det är, hehe.

Så, då skall jag göra mig klar för en dag på jobbet, 10-19!

ha en bra dag allesammans!

//Miss Y

2 kommentarer:

  1. Visst va filmen bra??? Slutade lite snopet.Men det kan ju inte alltid sluta lyckligt.Du är en klok kvinna Yohanna.När det gäller dansen så har man väl några dagars ångerrätt??:):)

    SvaraRadera
  2. hehe, Ida! det är ingen ångerrätt, skall få dig att förstå att dans har inte med perfektion att göra, utan att kunna släppa loss samt att det är en otroligt rolig träningsform!
    filmen var helt underbart bra men slutet var lite konstigt, men ändå bra :)

    SvaraRadera