"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

tisdag 27 juli 2010

tiden går alldeles för fort

tänk att tiden kan gå så himla fort. t bara Oliver som ett exempel, han är redan över ett år, tänk så lite han är på denna bild och nu väger han nog en 5kg iaf, en riktig man :) Hoppas så att han kan bo med oss sen när Anders ögon blir bättre. hoppas att det fungerar att ha honom som utekatt men att han är inne på nätterna.

Jag kan heller inte förstå att tiden redan gått så fort sen jag träffade Anders, sen jag började skolan. Även om det känns som en evighet när jag levde i det, så nu när jag står utanför den bubblan så har det gått väldans fort sen jag satt i skolbänken på nph för första gången och skulle läsa matte/fysik/kemi i tre veckor innan naprapatutbildningen skulle börja.
Att jag äntligen skulle träffa mannen i mitt liv, som ville samma som jag, åt samma håll :) de förhållanden som jag haft ångrar jag inte men man kan verkligen se skillnaden då man träffar den rätte, och det kan man inte se förrän han står där ;)
Det där med kärlek är inte lätt då det handlar mycket om att hitta sig själv och att veta hur man fungerar, innan dess går det inte att försöka förstå hur ens pojkvän fungerar eller hur man skall fungera ihop.
Det är därför det känns så rätt att gifta sig! jag bara vet att detta är rätt, jag känner det. Det är saker och händelser, personer och erfarenheter som gör att jag vet att detta är rätt. jag tror många kan tro att jag inte kan veta att det är rätt efter bara 6mån tillsammans med Anders. Önskar jag kunde få de personer in i mina magkänslor, för att visa, för att få dem och känna det jag känner, då skulle de förstå. Jag tänker på de som gifter sig bara för att. de som gifter sig för att det är "dags nu" eller för att de är gravida. av vilken anledning är det man skall gifta sig? jag tycker det är viktigt att man ställer den frågan till sig innan man säger JA vid altaret. Också de frågor som är grunden i en relation:

Vem är JAG?
Vad gör mig lycklig?
Vad vill jag med livet?
Vad värderar jag, vad har jag för grundvärderingar?

När man vet det, då vet man vem man vill ha, vem man vill dela livet med och vem man vill bli gammal med :)

Jag vet att jag hade jätte svårt med alla dessa frågor bara för några år sedan, och det var jätte frustrerande, och också därför jag inte hittade rätt pojkvän. För om du inte vet vem du är, vad som gör dig lycklig, vad livet går ut på och vad det är jag värderar, så kan jag aldrig hitta en kille att ha en ärlig relation med....

Man skall heller inte ta en person eller relation för givet, bara för att man alltid vart bästisar eller för att man gifter sig. En relation är som en blomma, den behöver vattnas nästan varje dag för att den skall vara vacker. En relation är en färskvara. De som tror att en relation byggs på ord tror fel, det är handlingar som skapar minnen och som slår rötter. När en relation har stadiga rötter efter flera års vattnande så kan man säga att en relation kan jämföras med en kaktus, att man klarar några veckor utan vatten, men även den kan torka ut. Ta vara på varandra!

Vill avsluta detta inlägg med att jag är så otroligt tacksam för de vänner jag har, som ger mig en ärlig relation och som alltid finns för mig, i vått och torrt, glädje och sorg :)
Min underbara blivande man som får mig att växa, får mig att må bra, se att livet är värt att leva tillsammans med någon... -ensam är inte stark!

Godnatt!!

Miss Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar