"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

onsdag 4 maj 2011

lyssnat på den lilles/as hjärta!

Igår var vi hos Bm, och vi fick lyssna på hjärtat vilket var ett underbart ljud att få höra :) hon kände vart livmodertaket var, och den var strax ovanför navelhöjd, så den växer så det knakar, och den lär väl sitta i brösthöjd när det väl är dags, hehe.
Kommer att vara iv.26 när vi gifter oss o då kommer nog magen att sitta ganska bra så att klänningen framhäver magen fint :) känns magiskt att få vara hela familjen framme vid altaret när vi säger JA till varandra...

Vi tog upp hela listan på tusentals frågor vi har angående resan till Malaysa/Indonesien, och som alla andra har sagt hittills så är det i princip att leva på som vanligt. man skall tänka på vilka mediciner som kan vara bra att ha med sig, och vad vi skall göra om det är så att det mest hemska skulle hända, att vi föder förtidigt. Och sen har vi täcknat extra bra försäkring för mig o barnet om något skulle hända! rekommenderar verkligen denna om man skall resa efter v.26+6 (som de vanliga försäkringarna/hemförsäkringen täcker) och om man inte skall vara borta mer än 45 dagar, http://www.europeiska.se/sv/Backstage/Reseforsakring-Smart/Reseforsakring-Smart2/

vi var på allresor och bokade lite fler hotell och pratade om fina ställen runt kala lumpur, så nu är rutten mer eller mindre satt. Vi kommer att börja med att flyga från landvetter den 6e juni kl 07.10 (om jag inte minns fel) och så mellanlandar vi i amsterdam innan vi flyger vidare till kala lumpur för att byta plan till bali, denna totala resa tar ca 16 timmar, med en flygtid på totalt 13. när vi kommer till densapar (flygplatsen på bali) kommer vi att tillbringa två nätter där på ett mindre hotel, innan vi lägger upp vår resrutt på bali (som kommer att vara så flexibel som möjligt). på bali kommer vi att vara fram till den 20e juni. sedan flyger vi tillbaka till KL, för att ta hos lite mer sydligare längs Malaysias västkust, under 4 dagars tid. sedan tillbaka till KL för att ta propellerplan (22 platser/plan) ut till en av Malaysias mest paradisöar, Tioman Island, där vi kommer att bo mer lyx, precis vid stranden med stort poolområde o god mat, under 6-7 dagar. Flyger tillbaka till KL där vi kommer att ta in på ytterligare ett finare hotel för att avsluta denna resa med 2-3 dagars shopping :)
Flyget lyfter från KL ca 24.00 hem till Sverige....

Inte nog med detta så hann vi med att träffa sjölyckan, de som skall göra maten och servera på vårt bröllop! vi satte exakt meny, och diskuterade en massa praktiska saker. det kommer att bli så himla bra dett bröllop, ser verkligen fram emot den goda maten och allt det andra!
...men det krävs verkligen planering inför ett bröllop, så tipset är verkligen att börja planera ca ett år innan (om man vill ha ett lite större bröllop), för att slippa stressa mer än vad man redan kommer att göra :)
om någon vecka är det dags att hoppa i bröllopsklänningen igen och se vad som kan göras för att ev sy in eller sy ut, för att den skall sitta så bra som möjligt. det viktiga för mig är att framhäva magen så mycket som möjligt, så man inte ser ut som varken ett tält eller icke-gravid. sen måste jag ta tag i att ringa frisören så vi kan gå igenom lite om hur huvudet skall se ut den dagen ;) men tror jag kommer att ge henne ganska fria händer med lite riktlinjer. litar verkligen på Therese, hon är så himla duktig, i både kreaktion och teknik :) är verkligen i trygga händer, och i väldigt bra sällskap då mina tärnor kommer att vara med mig hela den förmiddagen, även kvällen o natten innan, då vi kör på ett litet tradiotinellt sätt, att brudgummen inte kommer att se bruden de sista 24 timmarna innan vigseln, spännande ;)!!!
...o sen längtar jag efter dem underbara ringarna vi kommer att ta på oss den dagen, så himla vackra. Kommer att ha två vigselringar, en diamant i varje varav en som anders har valt o jag den andra (vet att det låter konsigt med två vigselringar men de sitter på något sätt samman) ja ni får se helt eneklt, vill ju inte berätta allt i förväg ;)
men det bästa av allt är att i min bubbla den dagen kommer jag att ha med min Anders, varje sekund. Han kommer att vara så fin o så vacker....kommer garanterat att fälla många tårar den dagen..

Så säger det igen, kom gärna till Hemsjö kyrka den 4e Juni, kl 13.00, då vigseln mellan mig o anders kommer att äga rum :)


ha en fin dag så skall jag fortsätta min födelsedag med att jobba några timmar (bli bjuden på herrgårdslunch- buffé) och vidare hem o förbereda för släktkalaset kl 18.30, med mina fina princesstårtor jag gjorde igår :)


//Miss Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar