"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

tisdag 10 maj 2011

Vårt fina hus!



Så här ser huset ut när det är klart, förhoppningsvis under aug/sep i allra bästa fall :) i sämsta fall (om kommunen vill leka ännu mer skalman så dröjer det nog fram tills sep/okt).
Huset är ett smålandsvillanhus, kalmar, 1 o en halv plans villa på totalt 150kvm med garage/förråd.
Det känns fortfarande som en dröm att det skall bli vårt under detta år, och helt nytt :) tänk att hela familjen skall flytta in där. Ser också hur mycket detta betyder för Anders, han som har längtat så att få bygga sitt hus från början, det gör mig väldigt glad, att en av hans stora drömmar slår in :) tror inte att vi hade köpt hus precis just nu om det inte hade vart för honom, att han har längtat så länge.

Nu är det bara allt som skall bestämmas, hur det skall se ut med färg, tapeter, dörrar, golv, kakel, köksluckor, handdtag etc etc ;) oj vilken djungel det är!! började gäspa så fort vi kom in på stigs kakel o kondradssons i Gbg. Känns inte som att det är så vitkigt för mig, rent exakt hur det skall se ut, utan mer som helhet.
Måste påpeka att det är en väldigt bra sammarbetsövning i förhållandet, o "ge-o-ta-principen" ;) men det är bara spännande att se fler sidor hos varandra. två starka viljor kan ibland krocka. jag nämnde att helheten är viktig för mig, men det betyder inte att man bara kan välja o vraka ;) Jag tror att vi kommer att få måla huset i varsinfärg, halva var, som det ser ut nu,haha.
Men oavsett så är båda med om at tdet inte är värt att bli ovänner om, det är ju bara en lyx att kunna välja färger o material o design...

Huset kommer att komma med klar o färdig första-våning men med inredningsbar övervåning, men jag tror att vi kanske kommer att isolera den iaf, så vi kan ha det som vind fram tills det att vi bestämmer oss för att inreda den, med lite fler rum. För just nu kommer det bara att finnas två sovrum, och ett rum behöver vi som sovrum o sen behöver vi ett kontor då anders jobbar mycket hemma. Men jag känner att det både hade vart mysigt med ett barnrum att inreda, o sen behöver vi det inom några år iaf, då den lill/e bli större o behöver ett eget rum. men vi får se hur det blir.
Sen kommer vi ju att bo på den där berömna jordhögen fram tills det att vi gör något åt trädgården, med gräs o altan etc. Det är väl inte så himla roligt, men åter igen ett lyxproblem. Ser fram emot nästa sommar då man kan ha mycket med grillkvällar, och soldagar vid huset, samt att man förmodligen kommer att ha en liten som kryper runt för fullt, å då hade det var bra med lite gräs under fötterna :) men vi får se vad vi hinner med.

Tänk, det här hade jag inte ens vågat drömma om, för bara ett par år sedan. usch vilken kontrast det har blivit i mitt liv, både sen jag träffat mannen i mitt liv, anders, och att jag flyttade hem igen efter utbildningen. Hämtade ju ut mina journaler från BUP o när jag läste det så fick jag verkligen rysningar i kroppen, att jag verkligen har fått så dåligt under en såpass lång tid. O sen att allt detta beror på en perosn, och at tdet är fler personer runt honom som mår och har fått som jag. Det är ju honom det borde drabba, men istället dränkar han sin ångest i sprit o lögner. Undrar hur han tänker.....
undrar om han tänker något under den dagen jag fyllde 25, att jag skall gifta mig, att jag väntar "hans" barnbarn....hur kan man bara stänga av? det kommer jag nog aldrig att få reda på, så lika bra att jag verkligen försöker släppa det där!

Nu är det arbetsdag, kort sådan, så jag hoppas att jag kan få lite tid i solen efter jobbet :)

Lillen/an sparkar för fullt o häromdagen kände lillasyster sparkarna utifrån, så spännande o lite läskigt :)

Ha en fin o solig dag allesammans.....



//Miss Y

2 kommentarer:

  1. Hej. Det låter jobbigt det här med BUP och det, kramar om* Kul ni bygger hus. Ja vet hur de är med olika viljor, vi gör ju om i vårat hus och jag och andreas har väll inte alltid samma tycke haha, men vi har alla fall lyckats enas tillslut ändå haha*

    SvaraRadera
  2. viktoria: Nä BUP är en del för sig, precis som försäkringskassan ;)
    Ja det är verkligen att ge o ta ibland, för att slippa ta onödiga fajter. eller så får man ta något mittemellan :)

    jag är glad att vi iaf har någothelt nytt för jag tror inte vi hade orkat med o klarat av att renovera något gammal, just nu i livet iaf, kanske en annan gång, för det är otroligt charmigt med äldre hus som man gör iordning, att man bevarar det gamla :)

    ha det fint!

    kramkram

    SvaraRadera