"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

måndag 29 oktober 2012

Romantisk helg


Äntligen är det dags för lite romantik i förhållandet, känns som att det var ett tag sedan man kunde njuta fullt ut av varandra, utan barn. Visst så försöker man att hitta luckor för vardagsromantik men ibland kan det vara svårt det också.
Så nu tog jag saken i egna händer och lade detta som förslag på aktivitet i höst, och Anders tyckte detta var en bra ide, men väntar fortfarande på reaktionen som man önskade att man fått direkt. Tänk vad olika man kan vara på att visa sina känslor. Han är mer den typen som inte hoppar av glädje så att det syns i hela kroppen, medans jag både kan hoppa och flyga av glädje. jag själv tycker det är viktigt att verkligen kunna visa sin uppskattning till något.
Men man får inte glömma att man är olika, och man kan inte ändra på personer, däremot kan man vara med att påverka...

Denna helgen är meningen att vi skall bara slappna av och ta det väldigt lugnt och njuta av varandra, medans Elliot är hos familjen Löfgren och har det bra. Jag hoppas att jag hinner att få en klipptid innan dess för jag ser inte riktigt klok ut i huvudet! man vill ju känna sig fin inför mannen en romantisk helg, det händer ju inte allt för ofta...att man är på romantisk helg eller att man klär upp sig inför varandra. Det blir väldigt ofta att man bara strosar omkring i mjukiskläder och utan smink.
Jag hoppas att vi kommer att vara nere i Gbg redan på förmiddagen så att man kan strosa runt lite, om vädret tillåter det vill säga. och sedan att man checkar in på hotellet, letar efter en mysig lunchrestaurang...
Sen får man se vart eftermiddagen och kvällen tar vägen :) Men skall bli väldigt skönt att bara få vara och bara tänka på sig själva, blir ju lätt att man sätter sitt barn i full fokus annars (vilket man skall göra mer eller mindre).
Tänkte att jag skulle kolla vad det är för filmer som går på Bio just nu också, ifall man har lust att kika förbi.

Sen att bara vakna upp och äta en god frukost tillsammans är guld värt...


Ser fram emot lördag men försöker leva idag, och idag är det måndag, och jag har en son som tydligen inte vill sova lunch, står och skriker i sängen, det är fullt av disk på köksbänken, leksaker över allt, och jag själv sitter fortfarande i pyjamas. Någon mer som känner igen sig tro? ;)

Trevligt måndag på er alla!



//Mrs Friborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar