"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

torsdag 19 augusti 2010

Blir så himla arg!

Jag måste skriva av mig för annars gör jag något jag kanske ångrar. Jag fattar inte hur en mamma kan tappa alla sina barn man har fött. då menar jag att man släpper den emotionella bandet mellan mor och dotter, mor och son. (vill bara förtydliga att det inte är min mamma jag pratar om, för hon är den bästa man kan önska sig)
Man föder fyra barn och fyra fosterhemsplaceras och en får bo hemma, "för hon klarar inte av fler" men hur tusan tänker man då? tänk på det innan man gör barnen, att man inte har förmågan att ta hand om någon mer än sig själv, och knappt är väl det.
jag är så trött på att se mina syskon må dåligt. jag blir ar, jag blir ledsen och jätte orolig. jag vet att 1 av dem har det jätte bra tack vare en gudomlig fosterfamilj. men de andra är jag rädd att de förstör sina liv.
är jobbigt att vara stora syster till fem syskon och bara se på hur åt helskotta det går för dem. och detta är endast pga av att föräldrarna har totalt misslyckas med föräldrarollen!! Tänker hon ens på att alla de barnen som fosterplaceras undrar varför det inte var "jag" som fick bo hemma! "älskar hon honom mer är mig?", "är jag för jobbig för att få bo hemma?" tror inte ens hon har den förmågan att sätta sig in i deras känsla, att bli bortlämnad av sina egna föräldrar!!! och pappan i detta har tappat vårdnaden av alla barnen så han är ju inte direkt till någon hjälp.
vill bara ta hem alla, ge dem den kärlek dem förtjänar och lära dem allt jag kan. Men det går inte...

Min ena syster håller på att tappa allt och jag ser hur detta kan sluta precis hur som helst. jag vill verkligen hennes bästa men känner mig så otroligt maktlös och kan nästan bara se på...
varför, varför händer detta BARN??

så många barn i sverige/världen som far illa pga av att föräldrar inte tar sitt ansvar. ger dem inte kärlek. låter dem leva ett liv utan regler och konsekvenser. gör inget annat än att förstöra..
och dem som det drabbas är de liven som minst förtjänar det, barn.
ber till gud att detta skall sluta väl, att även om livet är riktigt jobbigt ibland så låt dem se ljuset i att det kan bli bra, bara man inte ger upp och släpper efter. man måste aktivt kämpa, men det är värt det...

Jag kan säga, att detta är något jag står för och detta är något som jag minst skulle kunna säga till alla föräldrar som inte tar sin uppgift som förälder. har inga problem med att stå upp för dessa ord och jag skulle inte ha några problem med att stå i en rätt och berätta precis allt som gör att dessa föräldrar skall inte ha ansvaret över sina barn. låt dem bli bortadopterade till en familj där kärlek finns, uppmärksamhet, regler och konsekvenser, kärlek, stöttning, kärlek och åter äkta trogen villkorslös kärlek...

Älskar mina syskon otroligt mycket och vill att detta skall sluta bra, för jag är orolig över dem...
men jag har inte makten att bestämma över deras liv. det hemska är att staten har den makten och de har missat empatin, pedagogiken, kärleken och åter igen den sociala kompetensen till barn! kan bli så arg när jag tänker på vilka fjollor rent av sagt som sitter och jobbar i socialen!

Till er som tänker att ni vill ha barn, och till er som har barn; ta hand om dem och gör inga barn om ni inte kan ta en föräldraroll! man är inget som man bara skaffar och skiter i sen, det är ett ansvar resten av livet...
ingen är perfekt men alla föräldrar har en skyldighet att göra allt man kan för sina barn!!

Är lycklig att jag har min mamma som är en otroligt fin människa. Förr kunde jag gråta över att jag förlorat min biologiska pappa men nu ser jag att det är han som borde gråta över att ha förlorat sin förstfödde dotter.
En son eller en dotter är inget som man tar förgivet, det är en färskvara och som man måste vårda för att få ha kvar...


Tänker på er och är ledsen över allt som hänt oss. vi hade förtjänat så mycket bättre. Men jag vet, att om man inte slutar kämpa så kommer man till det livet man är värd. Se på mig, nu står jag snart här med en doctorexamen och skall gifta mig till sommaren. Jag vill att ni skall veta, att detta går om ni bara VILL. Låt inte dumma vuxna personer ta makten över era liv! ta makten själv och styr åt det hållet ni själva vill.
Jag finns för er....
Älskar så mycket....


Storasyster till fem underbara småsyskon <3

1 kommentar:

  1. Läst och läst, samt läst lite till, fastnade vid detta inlägget och kände att jag inte kunde låta bli att lämna en kommentar även om det inte var min tanke från början.

    Dina syskon är nog glada och tacksamma över vilken underbar storasyster de faktiskt har, trots den hemska situationen de befinner sig i, en situation inget barn ska behöva hamna i, man ska inte behöva känna sig bortvald av någon av sina föräldrar. Som storasyster känner jag igen känslan av att bara vilja ta dem alla under sina vingar och skydda dem från allt de onda och lösa allting på en sekund. Vet inte egentligen vad jag ville säga med det, men tack för att du skriver, delar med dig av tankar och erfarenheter i din blogg, jag har fått mycket nytt att tänka på.

    Sänder ett stort grattis till bröllopet som ska komma, och en kram.

    // Sanna S

    SvaraRadera