"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

tisdag 24 augusti 2010

En regnig tisdag

ja uach vad det regnar när jag tittar ut. skall ta mig ned till stan för ett besök på mando, lunch o lite samtal. får nog bli bussen iaf, så har rotat fram busskortet och hoppas att det är pengar på det :)

Igår så blev det verkligen en lyckad kväll. bestämde mig på stan när jag var med evelina och linn att jag skulle hitta på något för min kära sambo! det fick bli att städa lägenheten samt att slänga ihop en trerätters på det vi hade hemma.

Meny:

Förrätt: En baconröra gjord av creamfresh, bacon, röd paprika, vitlök, salt o peppar samt färsk basilika. Placerad uppå en bit rostat bröd

Huvudrätt: Fläskfilé med eget örtsmör tillsammans med ugnsbakad klyftpotatis samt bearnesås. Detta serveras med en färsk sallad.

Efterrätt: Hembakad kladdkaka toppad med egengjord chokladsås.

Dryck: Rött vin, Allegro -underbart!

Efter maten så tog vi efterrätten i soffan framför en film. Kvällen blev verkligen optimal och Anders blev väldigt glad och såg att det uppskattades, sådant är roligt! Kvällen avslutades med att se fångarna på fortet och se sade det bara "donk", så somnade vi :)


Nu sitter jag på Mando och väntar på att lunchen skall serveras. Hmm, är en del nya i rummet som sitter och ser lite skärrade ut, gissar att de är nya. Förstår dem verkligen för jag tyckte också det var läskigt i början men nu har man vant sig och känner sig nästan som en i gänget här med alla behandlare och tjejer :) Målet är verkligen att bli friskförklarad innan bröllopet i Juni men det är verkligen bara en bonus om det blir så. jag skall inte förvänta mig något säger EM men det kan alltid vara ett mål :)

Skall nog försöka åka förbi Ida och familjen lite innan jag åker hem efter mando. Sen blir det till att träna lite body Vawe, ingen aning om hur det är men när man läste om det så lät det ju ganska roligt. Sen så tänkte jag kanske åka ned till Nolhaga och titta på när A tränar, alltid kul att titta sport och speciellt se sin kille i sportkläder ;) en riktig heting. Tänk att han är min, hehe.


Dags att runda av...

Ha en fin dag allehopa!

Miss Y

TBC.....soon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar