"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

måndag 16 augusti 2010

Godmorgon

Godmorgon allesammans. Bilden representerar från oss, en god morgon!

Semestern är slut och det är dags för vardagen igen med alla dess rutiner. Känns verkligen blandat. Alltid skönt med semester, speciellt denna då det var den bästa i mitt liv på äldre dagar. Sen jag träffade A så har mitt liv vart väldigt ljust och jag har hittat motivation med att jobba med de saker inom mig som stör mitt liv negativt. Att se att vissa saker inte tillhör livet om man vill leva. Ett liv kan vara bra men också riktigt dåligt. Ta tag i det och gör det till det livet man vill leva istället för att bara flyta med...
Det jag lärde mig om denna semester som jag inte vill ta in med i nästa semester, är att ta det lugnare, inte ha det så fullbokat med att göra en massa saker. ta det mer lugnt, få mer ensamtid med Anders. Nu har det vart personer runt om oss nästan hela tiden, vilket har varit jätte trevligt men lagom är nog bäst. Men nästa semester kommer vi ju att få vara tillsammans bara A och jag, då vi kommer att åka på bröllopsresa, förhoppningsvis i tre-fyra veckor :)

fördelen med att vara inne i vardagen igen med rutiner är att jag kommer att kunna lägga ned fortsatt fokus på mandos strukturer och matrutiner. kommer att få hjälp nu några veckor för att komma in och ta ansvaret helt själv. känns okej men fortfarande en suck att det hänger kvar i mitt liv. Men måste säga att det känns verkligen så himla mycket bättre. Jag har ju ett fungerande liv, ett socialt liv. det hade jag inte, bara för 2 år sen.
Sen känns det underbart att ha stöttning från Anders och att han verkligen är engagerad i att jag skall bli frisk.

Denna hösten kommer att bli tuff då jag kommer att plugga 100% samt att jag kommer att jobba 45%. Skall försöka komma in i träningsrutinerna nu också, en lagom dos, en hälsosam dos, ingen överträning eller missbruk.
Kommer att börja plugga idag som det är tänkt. Skall försöka få klart P2 helt samt att få inskickat tentafrågorna inom oftalmiatriken. Sen blir det att lägga upp ett pluggschema inför sluttentan som ligger i slutet av november tror jag. Då är det på alla teori vi läst de 8 terminerna på Nph (naprapathögskolan)
Känns ändå okej att börja plugga, lite kul om jag skall erkänna, är nog en liten plugghäst iaf ;)
skall avsluta NPH med stil....

Ha en fin dag allemsammans!


Miss Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar