"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

torsdag 26 augusti 2010

Sommar blir till Höst

Hej o godmogon! eller idag var ingen bra morgon efter det att ida gått. Tvätt maskinen är fortfarande knäpp så ville få igång den men den är verkligen helt kaputt så läkte ut vatten över hela badrummet men nu äntligen fick jag tag i hustomten som går runt i området och fixar sådant här. han skall beställa en ny maskin och vi fick kod till tvättrummet. Men ligger en blöt tvätt i maskinen så har ingen aning om vad jag skall göra med den, eftersom den inte är körd än. åhhh blir tokig på detta!!! dessutom görs det inte bättre av när kroppen är hormonfylld!

skall snart till Mando för lunchtime, sen hem för att plugga o sen iväg till liseberg med ida o barnen vid 17! det är nog farfars bilar som skall göra min dag idag :) hoppas det...

Usch, den blir man lite dyster av tanken på att sommaren är slut och att hösten börjar att närma sig. gillar inte mörker och inte kylan. det enda som kan vara lite mysigt, i några dagar, det är att kura upp sig i soffan med the o bra sällskap. men är ganska segt i längden. tror jag behöver något att se fram emot för att klara av detta. något som är ganska nära iaf, typ november. får se till att prata med A så vi kan boka in något där, så man kan orka kämpa sista terminen. Hmm, undra vad man skulle kunna hitta på. behöver ju inte vara så himla dyrt men att ha något inplanerat.

Imorn kommer äntligen lönen, den är eftertraktad och skall bli spännande o se hur den ser ut denna månaden. har fortfarande inte fått från fk angående sjukskrivningen i juni, men kanske blir en bra julklapp ;) de säger ju att det tar tid...

Nä nu skall jag lämna detta och försöka peppa upp mig lite inför kvällen, skall bli kul att komma iväg lite. helgen ser jag inte direkt fram emot då A skall ha killkväll på fredag, då jag är ledig och sen skall jag jobba lördagsdygn o går av söndag kl 14, då är det innebandy. så denna helgen blir inte så mycket med varandra. är verkligen segt o tråkigt när man går om varandra. kan verkligen förstå de förhållanden som kraschar pga att man inte ägnar varandra tid. är verkligen beroende av att kunna få lite kvalitetstid med A, man blir så mycket gladare då. men denna helgen krockar det och självklart blir det så ibland :) är glad över att han har vänner och att han tar hand om dem, är viktigt. Ser fram emot nästa helg, då vi är lediga tillsammans :)

ha en bra dag!

Miss Y


1 kommentar:

  1. vänta tills det har gått 5-10 år då e det skönt att komma bort från varandra lite ;)

    sen förstår jag dig när man går om varandra, men det e nyttigt med. Det är då man inser hur mycket man saknar varandra :)
    Man har hela livet tillsammans...

    har en super kväll puss

    SvaraRadera