"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

måndag 30 augusti 2010

Sthlm snart


En helt underbar kväll ledde till en helt underbar morgon :) vaknade precis innan A gick upp för att duscha och sen kom han och väckte mig med en puss på kinden och ett leende. Hoppade in i duschen för att sedan ta på mig och då hade älsklingen redan börjat göra frukost, åh silken hjälteman man har :) satte på kaffet som jag skulle ha med mig till sthlm, packade ned matlådan och mellanmålen samt juicen, (rutiner är viktigt!). Sen blev jag skjutsad till stationen och fick en hejdåpuss och ett leende som var mjuk och som fick mig att se denna dagen så mycket lättare än vad den var innan i mitt lilla huvud, komplicerade hjärna.
Det känns betydligt lättare att åka till Sthlm nu än vad det någonsin gjort. Både för att behandlingen har gjort sitt och att jag då inte känner mig så himla ensam längre. Sen också att jag har fått vara tillsammans med min familj, vänner och har fått flytta ihop med min älskade :) det gör att jag har samlat kraft för denna sista terminen på Nph. det bästa är att jag kommer att kunna vara hemma för det mesta och jobba med avhandlingen och plugg inför teoritentan. Och att jag kommer att kunna fortsätta behandlingen på mando tills det att jag blir friskförklarad -känns väldigt bra. Ser redan att jag har kommit en låååång väg, trots ett baksteg. Min behandlare säger också detta, att jag inte har långt kvar, är "bara" det där lilla sista kvar. vi har målet att bli friskförklarad till bröllopet nästa år, men att jag inte skall bli besviken på mig själv om det inte blir så. Nog prat om det :)

Sitter på tåget nu och är enligt tabell, ovanligt! men kommer att anlända till Sthlm kl 10.45 och skall möta upp Junior på odenplan vid 11! Sen börjar lektionen, socialmedicin kl 13-16! Tåget hem går från sthlm vid 17.10-19.45! och då kommer A o hämtar mig :)

Skall ringa allresor efter skolan och prata med dem angående vår bröllopsresa, kolla vad dem kan hitta för avgångar och priser :) åh, jag vill boka nu!!

Skall avsluta här för att slå mig ned i sätet och läsa lite ur bröllopsmagasinet och drömma lite :)


Miss Y


Bild: var den första bilden jag fick skickat på Anders :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar