"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

torsdag 2 september 2010

pengar vs kärlek/harmoni

godmorgon!

en del av livet är att lära känna sig själv och vad som är bäst för en, det där jag har nämnt tidigare om vad man "vill" och vad det är man "behöver", för att det skall bli så bra som möjligt för en. jag tog makten i mina händer och gjorde det jag inte ville utan det jag behövde. det är att minska på jobbet för att få ihop mitt liv just nu, så jag har tagit ut semester en del pass så jag får mer tid till att koppla av på helgerna och då även mer tid tillsammans med anders. För åter igen då är det så lätt att man lever från varandra och denna tiden i början i ett förhållande kommer aldrig mer tillbaka, så det är att väga för och nackdelar, och vad är egentligen pengar i detta. Men får nog älta för mig själv i huvudet, att det är okej, att ta det lugnt. jag är bra på att sätta en press på mig, och speciellt när det gäller att vara självständig och ekonomi, men nu har vi ju bestämt att vi skall ha en gemensam ekonomi och jag måste se det på sikt, att detta är inte för all evighet. är ju faktiskt bara till december ut :) dum man är ibland....men inte alltid lätt.

hela morgonen gick till att pussla ihop med jobbet och att boka in allt i örebro och att fixa lite avhandlingen. Har även kollat med jobbet att jag kan komma dit och skriva ut pappren jag behöver till att kunna göra tentan imorgon, så det är skönt att det är löst.

Skall snart ned till stan och fixa med tentan innan jag skall till mando och sen fika med Evelina, mysigt. Sen skall jag se om jag hittar något att ha på sig tills på lördag :) Får inte glömma att lämna in mina skor för omklackning heller, kan ju vara på tiden då jag snart går med min egna fot i marken ;) så var det dags att kolla tid hos therese om lite skönhetsbehandling under morgondagen....är ju så underbart när man lägger tid på sig själv, skall verkligen försöka ha det som rutin.

Kvällen består av att plugga tills tentan imorgon, lagar lagar lagar, usch och fy!! samt att det blir lite Zumba med Ida vännen :)
A jobbar hela kvällen fram tills träningen så det blir nog inte så mycket tid med honom då vi kommer att vara helt döda sen ikväll efter all jobb,träning och plugg...får bli imorn!

Imorn kväll blir första kvällen på väldigt många dagar där båda kanske är någorlunda pigga för att umgås hemma, laga lite mat :) sen på lördag skall vi ha möte med tallhyddan för att kolla deras utbud till bröllopet. bröllopsresan skall granskas mer så vi kan boka den så fort som möjligt, iaf alla flyg innan de skjuter i höjden med priserna. lördagskvällen blir det inflyttningsfest hos en av anders vänner, lite nervös men det ger sig :)

dags att göra sig iordning för stan och mando! Here I come!!


Ha en bra dag allesammans!

Miss Y

1 kommentar:

  1. Va skönt för dig att minska på jobbet. Måste kännas bra nu när beslutet är fattat. Kom också ihåg att INTE lägga dina omklackade skor i Anders bil, så att de hamnar någon annanstans:);)

    SvaraRadera