"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

söndag 19 september 2010

Bröllopsresan är bokad och klar!

Japp, som det står så är äntligen resan beställd och betald så nu är det bara att inta position att invänta den ;) känns underbart att få ta på sig ryggsäcken igen och få se världen, och tillsammans med mannen i mitt liv, och märk "mannen", han kommer att vara min man, min riktiga man :) Det kommer in på mig mer och mer, börjar smälta och börjar förstå att det är verklighet, att det händer Mig -känns underbart, helt kanon.
jag hoppas att A kommer att tycka om backpackinglivet, då han aldrig burit en tung ryggsäck under en restripp ;) men möjligheten finns ju i sådana fall att stanna på ett o samma ställe och bo där, men tror att han kommer att tycka om att vara på resande fot, blir lite mer spännande och spontant då :)
Har bestämt dag med mamma nästa vecka att vi skall gå och titta på bröllopsklänning till mig. skall prova massor och hoppas att jag hittar den där klänningen som jag kommer att känna mig vacker i. sen kommer vi att välja ut några klänningar som sen mina tärnor den 1 oktober kommer att vara med att plocka ut den finaste som jag kommer att bära den 4e juni 2011 :) Vi kommer också att beställa de klänningar som mina tärnor kommer att ha på sig. hoppas verkligen att vi hittar något som passar alla fyra, något som de kan känna sig vackra i :) vill att dem skall kunna känna samma som jag den dagen, att känna sig riktigt fin och nöjd med sig själv -det är viktigt för mig...
Det bästa av allt är att det är 50% på alla klänningar som hon har hemma, både brudklänningar och klänningar till tärnor, så vi kommer att passa på att redan köpa dem den 1 okt. jag vet aatt Anders sa att det kanske vore roligt att ha kvar den grejen att prova klänning tills ii vår, men känner jag mig själv så vet jag att jag kommer att vara stressad, både över priset och att jag skall hitta den rätta på kort tid, och då blir det bara bajs ;) jag kommer att må bra då jag kommer att kunna få alla mina klänningar till ett bra i pris i god tid för ev korrigering. Var och tjuvkikade lite på brudklänningarna och är helt säker på att någon av dem jag såg kommer att vara jätte fina, tror jag kommer att känna mig vacker...


Imorn så bär det av i brum brum bilen till Örebro för att träffa spelarna och göra vår undersökning till skolans C-uppsats. vi kommer att vara där i tre dagar, mån-ons, och göra undersökning-test-behandling-retest. hoppas att vi kommer att få bra med studiepersoner samt få exklusioner. Det får bli som det blir känner jag, jag vill bara få ihop det så jag kan ta min examen!!! skall bli så jäkla skönt att ta examen och få börja jobba i lugn och ro!

Kvalitetstiden tillsammans med sambon i lördags blev till att ta hand om mina sambo då han troligtvis blev matförgiftat och spydde natten till idag, stackarn. Så kvalitetstiden är flyttad till nästa helg, lördag.
en del kanske reagerar på orden "inplanerad kvalitetstid", att det är något löjligt eller överdrivet, att man skall behöva planera sådant. jag tror att det är nyckeln till en bättre relation. varför skall man inte kunna planera in kvalitetstid då man planerar in andra må-bra-saker, som tex idrott, umgås med familjen etc. Att våga planera in tid som gör att du håller ditt förhållande uppe och fungerade. när ett förhållande går på räls eller att det bara flyter på, en längre tid, och man kanske inte märker av varandra, då tror jag att det kan bli farligt, att man till slut växer ifrån varandra eller att när man väl syns så hamnar fokus på negativa sidor i förhållandet. Så börja planera in kvalitetstid tillsammans med din sambo/partner, för att prata om saker som ni vill utveckla hos varandra/förhållandet, kanske vad ni önskar att den andre skall tänka på mer, eller att ni skall bestämma vissa mål ni har med ert förhållande, gemensamma mål i livet...våga utveckla, våga prata/kommunicera.

En tankeställare....

Ha en bra start på veckan allesammans så skall jag ta hand om Örebro :)


Miss Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar