"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

onsdag 22 september 2010

Örebro

Ankomst till Örebro i Måndags och vi träffade då spelarna i Ösk talangJunior vid 15. Jobbade på fram till deras träning som startade 17.30. Alla spelarna utan två stycken blev inkluderade i studien, vilket är jätte bra procent i vad vi hade räknat med. De delades in i två grupper, grupp 1 med tre dagars behandling och mätning, grupp 2 fick endast behandling en dag men uppföljning av mätning resterade dagar. Resultatet vi fick första dagen var helt makalöst! och dagen efter fick vi helt blandade resultat men också över förväntan. skall bli spännande att se hur mätningen går idag men framförallt hur det ser ut veckan efter dag 1. vi är medvetna att en hel del påverkan som skett runt om spelarna i form av match dagen innan första mätningen vs vilodag innan den första mätningen, har en påverkan på resultatet. även att en del spelare är äldre än andra etc. det är en del som vi får ha med i vår diskussion. Får var förberedda på grillning av examinatorerna i vilket fall ;)
Det bästa av allt är att spelarna fått direkta gensvar på behandlingen i form av att de känner sig mycket smidigare i höft/ljumsk-regionen, och att vi faktiskt såg resultat i benets pendling under skottsekvenser på träning. Tränarna undrar vad vi har gjort med spelarna då de känner sig såpass mycket smidigare än innan. Detta är nog det bästa av allt, att tränarna och framförallt spelarna själva märker en stor skillnad före och efter den lumbala manipulationen.
Spelarna vi jobbar med är en av de bästa grupperna jag någonsin har träffat trots att ålder har indikation på ostruktur och glömska (16-21 år) men alla spelarna hade med sin underskriva och ifyllda hälsodeklarationer samt att de var på plats i tid (tre timmar innan träning i vissa fall). tränarna är supergoa (som vi säger i göteborg ;) och talangen finns hos nästan alla spelarna, en del har tom flyttats upp till A-truppen trots väldigt låg ålder och erfarenhet -det gillar vi med klubbar, att ta nytta och upptäcka sina juniorer.
Efter vi träffat killarna idag så blir det på Behrns arena i Örebro, Örebro-Gävle. (fick bra biljetter av Martin).

Känner verkligen att jag skulle vilja jobba såhär!! När jag tänker på att jobba på en klinik,allmän, så får jag nästan rysningar i kroppen, usch vad tråkigt. känner hur det brinner i hela kroppen när jag kommer nära idrott och idrottsproblematik- det är verkligen min passion här i livet, att jobba med idrott och på högre nivå. Det är ett av mina mål här i livet, att på något sätt få jobba med elitlag eller elitidrottare.

Mitt första mål är att få en fin familj och lägga tid på den. Har börjat tänka mer och mer och även kommit till insikt att barn har med min karriär att göra, då jag inte kan starta min karriär innan jag fött mina barn och vart mammaledig med dem. Att vara kvinna och egen företagare/naprapat, gör att man måste lämna sitt jobb för över ett år, då man skall ha en stor mage som stör jobbet samt att man skall amma och hinna njuta av att vara hemma med sina barn. Känner att det inte är en chans att dra igång klinik eller att söka jobb inom idrotten innan man har sin familj. Det enda som är, är att vara anställd på en klinik med icke egna patienter, som man lätt kan lämna.
Är lite skrämmande när jag får denna insikt, då jag längtar efter båda väldigt mycket. hur skall man tänka??? sen blir ju allt som det blir iaf, men tanken har inte slagit mig så mycket som nu -att få familj innebär ett break i karriären...(jag kanske får det att låta som något negativt med att få familj, men det är inte så jag menar det, utan bara att jag inser verkligheten med att vara mamma och karriärskvinna)

Men en sak i taget.... ;)


Snart är det dags att ge sig in till staden örebro och kolla lite varma kläder, är ju svinkallt ute nu för tiden, usch usch. ikväll skall man ju stå ute och titta match dessutom!
Skall köra ned till lidköping ikväll tror jag, om jag inte orkar köra hela vägen hem till Alingsås. Kör från Örebro kl 21 ca så kommer nog inte vara i alingsås förrän vid 00.00, så kan ju vara en idé att övernatta och yster o sergio, men är ju också helt underbart att somna i sin egna säng och bredvid min underbaraste....saknat honom så...gillar verkligen inte att vara lågt borta från både tryggheten och dem som jag tycker om...är en riktig hemmagris :)


Nu skall jag dagdrömma om framtiden fram tills kl 15, sen blir det full fokus drygt en timma, innan det blir match och sen bilkörning!


Ha en bra dag allesammans!



Miss Y




....kan mer och mer få in att jag kommer att vara fru Friborg nästa sommar, och vet ni vad, det känns så JÄKLA FANTASTISKT HIMLANS UNDERBART!!!! :)) KANON!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar