"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

söndag 26 september 2010

En söndag

först vill jag bara säga att kvalitetstiden idag med A var verkligen kanon, vi båda övar på att förstå varandra mer på ett emotionellt sätt, att lyssna och försöka förstå varandras känslor och tankar. och det där med att man är kvinna och man är ju bara så typiskt i vissa skeden ;) hehe, men också ett väldigt bra komplement!
Bara att ta tid för varandra där man sitter ned och lyssnar på varandra och försöker förstå vad den andre menar, eller att ställa frågor som; "hur tänker du då", eller "vad menar du med det", är frågor som gör att man kan komma varandra ännu närmare. tack älskling för att du försöker så himla bra, och att du vill trots att du är man ;) för jag kan få känslan av att män skall ha ett "yttre" som inte speglar det som vi kvinnor kanske tycker är en självklarhet, "öppna känslor". Är svårt att förklara utan att bli misstolkad, men att män är lite mer hårda, iaf på ytan, än vad vi kvinnor kanske är. och sen det där med att man är uppvuxen i olika familjer, "kulturer, gör att man ibland inte ens pratar samma språk, och istället för att klandra varandra eller att "idiotförklara", försöka förstå att vi är olika och att vi har blivit uppfostrade på olika sätt. men där med inte sagt att man inte kan fungera ihop, utan det är läran om att lära känna varandra som är den roliga vägen att tillmötesgå :) hmm, krångligt att förklara återigen, men vem säger att livet är lätt att förklara med ord ;)

Vi pratade om en olika saker och jag tror vi båda tyckte det var skönt att få lyfta upp vissa saker samt att vi kunde komma överrens över en del, kunde fatta en del beslut :) bra beslut som för vår relation framåt och till annan level...
Jag älskar honom över allt annat!

Älskar också mina vänner som gör att livet kan bli lite lättare i vissa stunder och att man kan bryta ett tankemönster som kan vara destruktivt för sig själv utan att man direkt är medveten om det. tack...
längtar tills på fredag då det är brud&tärn-kväll. jag och mina fina tärnor skall samlas på brud och fest i stan och prova klänningar till dem samt att de skall få se min klänning som mamma köpte till mig i förra veckan :) är så himla nöjd, kommer att ha alla förutsättningar till att känna mig som världens finaste den dagen vi gifter oss....tack mamma för att du var med och såg att den klänningen var "min" från reda första början, det stod ju mitt namn på den. Känns väldigt vackert att veta att min mamma gett klänningen till mig. och dessutom köpte mamma en klänning till sig själv som hon skall ha på sig på bröllopsdagen, som är jätte fin, kommer vara så stolt över att det är MIN mamma :)
Iaf så efter vi har provat lite modeller på klänningar till mina tärnor så kommer vi att vara hemma hos mig och mysa lite samt att planera lite hemliga händelser under bröllopet, hehe, akta er killar ;)

Nästa vecka så bär det upp till örebro för att avsluta studien på talanglaget i ösk, samt att åka vidare till sthlm för att examineras på torsdag!
Skall bli skönt att sitta hos therese och fixa håret på fredag också, behövs verkligen!!

nä, nu skall vi se på en wallanderfilm och sen ladda inför nästa vecka!
ha det fint allehopa!


Miss Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar