"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

tisdag 30 november 2010

Upp till Sthlm en liten stund...


Japp, nu var det dags, en gång för alla. Skall upp till stlm, tåget går 16.07 och skall enligt tabell varaframme 18.45. junior, min andra halva i detta projekt som vi skall försvara på torsdag kl 09.00, är också påväg upp mot stora staden från den lite mindre större staden, Malmö. Blir till att invänta honom på stockholm central en timma, innan hans tåg rullar in på perongen. Vi skall ta oss ut mot kalla kista och vistas i hans stora rymliga stundetlägenhet på 18 kvm. Där skall vi bygga ihop en PowerPoint-presentation som skall vägleda oss genom de 20 minuter vi har på oss att sammanfatta ett års forskning på elitfotbollsspelare och dess vighet.
Är dubbel i att åka upp redan idag, tisdag, då det innebär fler dagar borta men mer tid för förberedelser. Har peppat mig själv och försöker se ljust på detta, även om det är svårt och många dumma minnen som ploppar upp i huvudet när jag bara hör ordet Sthlm, usch och fy, men som sagt, positiva tankar skall jag peppa mig igenom detta :)
Det tråkiga denna veckan är att det händer så otroligt mycket i vårt lilla liv; Anders träder in i ett nytt jobb på onsdag, jag åker till sthlm och blir grillad, han åker till Oslo på "affärsresa", jag skall till Gbg och spela inomhus skolSM, Jag skall mentalt förbereda mig för att det snart är dags för examenssluttentorna i medicin (plugga), Vi skall ha en hussäljare hemma hos oss på söndag. Ja som sagt listan kan nog bli längre i saker som händer bara denna veckan.
Det där med hus och så, så var jag från början helt anti mot att skaffa hus då jag inte känner mig redo för allt vad det kan innebära med tomt och ansvar (tid). Men vi har börjat inse att budgivningarna på det vi vill ha (radhus,parhu -fristående) kommer upp i samma kronor som om vi skulle bygga ett hus på en tomt på klinten. Så nu efter en hel del prat med varandra med vad det kan innebära med ansvar och tid. Så har vi kommit fram till att kolla runt lite på olika tomter och olika "färdiga" hus. Vi var på husknuten häromdagen och kollade på uppställda hus hos olika leverantörer och hittade oss ett hus som både passade oss i smak,standard och pris -Smålandsvillan -Kalmar! Och vi verkar ha hittat en bra tomt som vi skulle kunna tänka oss att bo på i ett antal år, på klinten (nybyggt område på toppen). Så har suttit och räknat hit och dit med allt vad det innebär i kostnader att bygga hus på tomt. Tro mig, det ÄR MYCKET som man inte tänker på, som KOSTAR. Det kostar tom att kolla vad det skulle kosta att bygga hus just på en viss plats med ett visst hus på, är inte det korkat!?!?! Men men....
Den stora anledningen till varför jag egentligen ger med mig på detta husbyggande, är att jag ser att Anders lyser så fort vi pratar om att bygga hus, och det är en dröm han har haft länge och en process han redan gått igenom i ett tidigare förhållande (där det aldrig blev av) och med tanke på att han redan är insatt i allt vad det innebär att bygga hus så kan jag slappna av och lita på honom i mycket. Och vad är det egentligen som gör att jag var så anti mot att bygga hus? Jag har kokat ihop allas dåliga erfarenheter att bygga hus, ex; relationsproblem, att varje sommar går till att pyssla med huset (måla,klippa buskar, plantera, grussättning etc), man får ingen tid till att resa, etx. Och denna fina underbara bild satte jag ihop till en enda stor sanning om vad det innebär att bygga hus. egentligen inget som finns alltså, dumt hur man kan tänka ibland ;)
Så jag har smält min höga mur oh försökt att sätta mig in i verkligheten att bygga hus, och mycket för att jag ser hur mycket det skulle betyda för min andra halva, och mår han bra så mår ju jag bra :) Så vi får se vart planerna bär av....
Plugget verkar gå framåt och jag tycker att det känns relativt okej inför tentorna nästa vecka, men man vet ju aldrig och kommer alrdig att veta innan man sitter där, vad det är för frågor som kommer.det finns ju en del frågor att välja mellan inom medicinvärlden, och det skall endast vara 150st. så det kan komma i princip vad som helst, och det är bara att hålla tummarna att det är frågor inom ämnen man känner sig hyffsat säker i.
Nö, nu skall här pluggas vidade, och städa lite, innan man sätter sig på bussen, ned mot stationen, på tåget och mot sthlm och kista! -Nph
Kommer att sakna A otroligt mycket, var länge sen vi var ifrån varandra såhär länge (nästan en vecka) men kommer ju förhoppningsvis hem på torsdag och då hinner vi ses en kväll innan han åker till Oslo. Försöker tränga in tanken i att det "är bra att vara ifrån varandra ibland, för att få sakna varandra", men den tanken går inte så bra, då jag bara mer och mer för varje dag som går blir helt tokig i honom. kan det bli bättre än så här?? :)
Ha en bra vecka!
/Miss Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar