"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

söndag 26 december 2010

JUL

Japp, julen har kommit och snart gått. vilken jul det har vart. supermysig men har flängt en hel del!
fått jätte många fina julklappar; sängkläder, köksassistent, pengar, värmefilt, värmehjärtan, strumpor, cdskiva, choklad, kaffekopp, dn prenumeration, bakbok mm :)

så idag har vi vart och spenderat lite av de julklappspengar vi fått, mycket kläder blev det! men det var bra att ja fick tummen ur att handla en del nya byxor, då jag har haft väldigt svårt att slänga mina jeans som jag hade under tiden jag var sjuk, stlk 24-26 i midja, samt sx-s på tröjor. stlk numera är 28-29 och s-m och det är väl en stlk som jag skall börja vänja mig vid, även om jag kan känna för att ta fram saxen och klippa bort lappen med storleken på. men jag är stolt över mig själv att jag har klarat den här dagen så himla bra, trots en del nedtryck på mig själv under provhyttstiden, men tur man har en sambo som är så otroligt bra när det gäller att stötta mig i detta. tack!!!
känner allt mer och mer att jag inte orkar hålla på med viktmani och allt vad det innebär att vara sjuk. har ju ett liv att leva, har drömmar, har mål, och med en sjukdom som denna så kan jag inte uppfylla mina drömmar, nå mina mål eller leva ett bra liv. tänker ofta på den dagen då jag vill bilda familj och då är det bannemed på tiden att skärpa sig.
jag inser mer och mer att denna sjukdom som jag bär är otroligt lömsk och manipulativ, jag lurar tom mig själv många gånger. är så glad att jag har kommit in på mando och att de hjälper mig med detta, annars tror jag aldrig att jag skulle kunna bli frisk. och de hjälper mig med tankar som att jag ibland kan tänka att jag har valt sjukdomen själv, eller att jag får skylla mig själv. de talar ofta om för mig att det är en sjukdom som man inte kan välja själv, utan att det ofta är ett överlevnadssätt eller en kompensation/ersättning för något samt att det faktiskt är en hemsk sjukdom och att jag inte skall skylla mig själv. det känns också bra att höra andra tjejer som bär denna sjukdom som jag, veta att man inte är ensam...
nog om detta :)

har som sagt vart en jätte mysig dag tillsammans med a, systrar, mamma o pappa! alla hittade mycket. a köpte skitsnygga jeans från carlings och en massa snygga tröjor, har en otroligt het fästman, tänk att JAG skall få gifta mig med honom i juni!!! :) snart bara 6mån kvar....


Nu är det snart dags för en film innan john blund kommer! veckan bjuder på en massa roliga saker som träning, frisören, träffa vänner och mando (mindre roligt men).

over and out!!
//Miss Y

1 kommentar:

  1. Det är bara siffror Yohanna, siffor som är oväsentligt och inte har någon betydelse.

    Eller ska man hoppa runt av glädje och skryta om att man kom i 24-26. Här handlar det inte om siffror yohanna eller storlekar. Det hanlar om att må bra och du mår mycket bättre nu när du har kommit upp i en "normala" storleken. Om det ens finns nåt normalt här i denna värld.

    Jag är oerhört stolt över dig och det är som du säger..Nu e det banne me tiden att du skärper dig ;) Det är bara siffror och bokstäver det finns betydligt värre saker! Var rädd om dig och din kropp! Älskar dig

    SvaraRadera