"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

tisdag 14 december 2010

Underbara jul

Japp, snart är det verkligen jul och det skall bli så himla skönt att vara ledig! Inget plugg, inget jobb -deta har inte hänt sen jag var 18 år, då jag alltid har jobbat julhelg samt att jag har haft mer eller mindre att göra i skolan. Så nu skall det bli fantastiskt att bara njuta. hoppas bara att A är ledig någon dag eller två, så att man har någon att vara ledig med :)
Kan fortfarande inte förstå att det gick vägen med de sista tentorna som gjordes förra veckan. Jag var helt 100 på att jag inte skulle klara dem, iaf inte båda två. Men vet också att jag nedvärderar mina kunskaper ganska ofta så det var det jag fick höra efter, att jag sagt sådär förut och ibland har jag nästa haft alla rätt. hmm, att det kan bli så fel ibland ;) men men, som bra var att även denna gången hade jag fel, då jag klarade båda delarna!! Så det blev champange med älsklingen och sen firade vi lite på lördagen då A fyllde år! Men det kommer att bli mer firande uppe i Sthlm den 15e Januari och det verkar som att det är en del som skall följa med upp, sååå roligt att fira tillsammans med de nära :) Och sen kommer jag att ha en vacker klänning på mig så hoppas att självförtroendet är på topp den dagen, det hade vart pricken över i:et!

Så vad skall man öra nu när man är ledig då? är inte direkt van vid att inte ha något att göra, så har fått anstränga mig till att ta det lugn nu på fm, tittat på film och lipat till den. Och nu skall jag städa lite i köket innan jag skall till affären och inhandla det som behövs till julmaten idag! Tänkte att jag skulle skämma bort min sambo idag men att ha julmaten klar när han kommer hem från jobbet :)
Ikväll är det handbollsdags igen så då blir det bara till att ligga i soffan o ta det lugnt....har vart helt slut dessa dagar, då man verkligen slappnar av efter all skolstress och vad det har inneburit. Helt otroligt vad trött man kan bli av att vara inre stressad, och har blivit lite förkyld på köpet också, men tror det har med att man släpper på stressen också. vore ju typiskt om man skulle bli sjuk nu när man är ledig.

På fredag skall jag träffa min blivande handledare som skall handleda mig under legitimationen nästa år. Vi skall försöka strukturera upp hur vi skall få ihop detta :) spännande och förväntansfull!!


Näe, nu skall jag sätta igång med julstöket här hemma....



ha en bra dag allesammans!!



//Snart fru Friborg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar