"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

måndag 14 februari 2011

Alla Hjärtans Dag!

japp idag är det mer en kärlekens dag, även om jag kan tycka att det inte behöver vara speciella sådana dagar för att visa kärlek, men men :) hade 1års dag i lördags men blev inte riktigt som tänkt, då mormor blev dålig och vad tvungen att åka in till borås sjukhus pga dålig saturation. var sorgligt då hon var ganska dålig, vill ju att hon skall vara med på bröllopet och få uppleva sitt barnbarnsbarn :) men ffa vill jag inte mista henne nu, är inte redo för det...
så det blev tacos hemma hos föräldrarna istället för tre rätters middag hemma och mysa massor, får se när det blir nästa gång helt enkelt ;)
idag så föreslog A att vi skulle spela innebandy efter jobbet, men kom på att det är ju ändå en liten mer speciell dag idag så föreslog att vi skulle åka till hans föräldrar och bada badkar och basta, baka en tårta till oss själva, så vi får se vad herrn säger :)

Idag på jobbet är det rätt lugnt men kommer att ha destu mer på tis och ons. så passar på att göra lite nytta här på jobbet, admistrativt! A kommer o hämtar idag då jag jobbar lite senare än vanligare så då passar det perfekt att åka med honom hem då han jobbat i gbg hela dagen.

denna veckan skall vi träffa L-G igen, vår hussäljare, då vi har fått möjlighet att välja tomt på klinten. skall undersöka mer priser och även göra en kalkyl för att se hur budgeten ser ut. Ser verkligen i A:s ögon att han vill detta så himla mycket...och det skulle egentligen bli så mycket mer ekonomiskt för oss att flytta! och dessutom skulle det kännas som en dröm....och då när den lille/a kommer, att vi kommer att ha något som är lite mer barnvänligt än det vi har idag, även om det absolut fungerar :) ödet får bestämma...

Äntligen börjar jag må lite bättre, börjar bli lite piggare och illamåendet börjar att lägga sig...så skönt att bli människa igen....kan vara den flickvän jag vill vara, och den vännen jag vill vara, även familjemedlemmen jag vill vara, nu när jag mår bättre :)
skall även städa och tvätta som jag inte fått tummen ur att göra dessa lååånga veckor, hehe, är nog inte städat på 3-4 veckor -så tänk er hur det ser ut! tur att vi skall ha folk hemma imornkväll för CL-match! får då måste jag ju städa, skall se till att sluta lite tidigare imorn så jag kan sova lite så jag även orkar att se hela matchen och sen köra hem folket (snacka om att det är bra för andra när man inte dricker längre ;) är ju rekord om jag är uppe längre än 20.00, och matchen börjar 21 och slutar väl runt 23, så det blir en utmaning detta :)


ha en fin alla hjärtans dag! och glöm inte att just denna måndagen aldrig mer kommer tillbaka, och man ångrar alltid det man inte gjorde....
det blir dagens tanke...


knappt 4 månader kvar tills jag blir Fru Friborg!

//Miss Y


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar