"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

onsdag 16 februari 2011

Champions League!

När gårdagens start på Champions league drog igång märkte man ganska snabbt att det inte var bra fotboll, var nog länge sen som jag såg en sådan dålig kvalité på en match som egentligen skall vara så mycket bättre. då får vi se hur det går på bortaplan om några veckor!
idag får vi hoppas att Messi och hans Barcelona står för bättre underhållning ikväll!
Är verkligen kul att ha ett gemensamt intresse med den man delar livet med, sin sambo. jag träffade en gång en kille som inte ens visste att det var halvlek i handboll (trodde det var tre perioder som det är i hockey) sen fråga han även i en sm final i hanboll, vilken finalmatch det var, om det var andra eller tredje, HALLÅ! jag trodde det hade med allmänbildning att göra! behöver jag berätta hur länge den dejten höll? ;)

Nä så gemensamma intressen är nog A och O i ett förhållande, om det skall hålla i längden. sen är det viktigt att ha sin del också, att man har egna intressen som man kan dela med sig själv eller med andra, vänner.

Lunch på jobbet och har gått i ett med patienter här nu i fm, och har minst lika mycket i eftermiddag, så kommer nog att vara helt slut när jag kommer hem idag, skönt att man är "ledig" imorn. Får sova lite när jag kommer hem så jag orkar att se hela matchen (igår fick jag sova i två timmar för att precis klara mig till slutsignalen i andra halvlek) börjar verkligen tröttna på denna otroliga trötthet som övertagit min kropp. dock får jag väl tänka på att illamåendet har lagt sig lite lite, den är nästan värre. pest eller kolera ;) Nä men nu är det bara någon vecka igen innan det "skall" klinga av, men man vet ju aldrig.


Nu börjar jag verkligen inse att det snart är dags med att gifta sig, tänk, JAG skall gifta mig :) det känns så himla naturligt och så himla bra. Nu är det verkligen min tid här i livet, detta året kommer bli helt fantastiskt.
Så med knappt 4 månader kvar tills man står framme vid altaret och skall säga ja till sin blivande man, och förhoppningsvis få ett ja tillbaka ;), så mår jag underbart! kan inte bli mer rätt! Och vår resa skall bli sååå skön, att få ha en månad tillsammans i utlandet, i paradiset. Tror det är viktigt att vi får en resa innan det kommer en till in i vårt liv, någon annan att ta hänsyn till. viktigt att inte glömma av varandra, men vi har redan mor och far föräldrar som har lovat att komma och ta barnet så vi kan få egentid, även om det bara handlar om en timma ihop på stan, över en kopp kaffe. känns så himla bra med våra föräldrar, att de är så glada för detta :)
Jag får bilder framför mig när vi kommer att vara nere på bali och även i malaysia, då man kan bda,sola och bara at det lugnt, TILLSAMMANS. Hoppas magen och ärtan mår bra då så man verkligen kan njuta ordenligt! :)


Ha en fin dag allesammans så skall jag gå o äta min kycklinggryta med ris, vilket jag inte alls känner för...men men bara att se glad ut :)


//Miss Y

1 kommentar:

  1. OJ Yohanna där har du såååååå FEL!
    Niklas ääääälkkar fotboll jag är inte alls intresserad. Handlar nog mer om att acceptera sin sambos intressen och tillåta att sin partner tittar på det, fast man inte fattar någonting...

    tror man inte alls behöver samma intressen. Bara man accepterar och har förstålese och bjuda på sig själv så ska det inte vara några problem.
    Sen kan jag hålla med att det underlättar om man har samma intressen som man kan gjädjas åt. Men absolut inget måste...men det är enligt mig. Vi alla är olika med olika behov ;)

    SvaraRadera