"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

onsdag 9 februari 2011

Bläcket vart slut i januari månad, men nu kör vi igen!

japp, då går ju tiden framåt som vanligt, men har hänt en del sen sist, jag måste bli lite bättre på det här!
December och Januari har vart väldigt mycket fokus på skola och jobb. men nu är jag iaf i februari och jag har en doctor-examen och jag har nytt jobb. Känns ok att börja jobba men det känns som att man skulle vilja ta ett break innan man hade kört igång, men det kanske kommer längre fram iaf :)

Känns väldigt skönt att ha rett ut en del med bästa vännen, och att vu numera kan prata med varandra. vi kom fram till att det händer otroligt mycket i våra liv just nu där det ligger mycket känslor i och som kan bli för mycket press på att vara en bästa vän, att man skall ställa upp till 110% när man måste ta hand om sig själv till 110% också, vilket lätt kan bli kaos. så var väldigt skönt att kunna sätta ord på det och att inse att det inte är av ondo vissa saker har skett :) så en dag i sänder så skall vi nog kunna njuta fullt ut en vacker dag...

De senaste så har jag vart otroligt trött, mått illa och då menar jag inte vanligt trött, utan mer åt sombiehållet, man är i fysisk person med i vissa sammanhang/sällskap men psykiskt är man någon helt annanstans, john-blunds värld tror jag deta kallas ;) men jag tycker att det börjar bli bättre, även den fruktansvärda illamåendet som gör att jag inte känner hunger eller kan vara i viss matlukt, känns mycket bättre idag än igår. hoppas att det är påväg mot rätt håll...
Är världenslyckligaste!

Bröllopet börjar att närma sig med stormsteg och i helgen skall vi få iväg våra inbjudningskort, då det har krånglat med kyrkan som vi ville vara i. de skall tydligen renovera kristinae kyrka i alingsås, ta bort fönster och sätta dit papp och även ha den där fiiina byggställningen runt om kyrkan, så kändes inte jätte roligt att ha sin vigsel där då, så det kommer att bli i hemsjö kyrka, där min mormor är gift och min mormors pappa vart kyrkvärd, så nu känns det bra igen, att vi är på banan :)
Fick en jättefin ring av min mormor härom dagen som jag skall smälta ned till min vigselring (hoppas jag får en av mamma också) men mormors ring har hon fått av sin farfar, som dem hade from dagen dem gifte sig, 11 februari 1905, så cooolt. så jag skall nog skriva in det årdatumet i min nya ring, för ett minne. Så snart är det dags att designa vigselringarna, skönt att vi vet anders ring iaf, så är det bara en ting att ägna mycket tid åt att tänka ut form och stil, men jag har väl lite funderingar iaf :)
Något jag längtar väldigt mycket till nu, speciellt när man har en massa patienter som åker utomlands just nu, är att åka på vår bröllopsresa, att få vara ledig tillsammans med a i 4 hela veckor, och att vi skall vara i paradiset :) ååhh, längtar....

Det händer verkligen mycket detta år, 2011! Examen, bröllop, kanske hus/flytt, fyller 25, familjeliv :) Och allt känns så otroligt naturligt! och glömde ju nästan, CL kan ses hemma, åh vad underbart!! :)


Idag onsdag, så är det lugnt på kliniken för min del, haft lite ströpatienter, så skall väl fixa lite med vissa privata saker samt maila iväg ergonomirekommendation, göra en försäsångsträning och föbereda en föreläsning i idrottsskador inriktat på ungdomsfotboll -flick. så jag kommer nog att ha att göra iaf....skönt då jag är ledig imorn, och känner verkligen att kroppen behöver detta!

Längtar tills jag kan börja träna igen och även då solen lyser mer och man kan komma ut på fler promenader! Snälla VÅR, kom snart! behöver sig!!


Dags att återgå till jobb...
Ha en bra dag!


//Blivande Fru Friborg

2 kommentarer: