"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

onsdag 9 mars 2011

V.13

Var hos läkaren igår och kollade på vår krabat i magen! den känslan går verkligen inte att förklara. jag har ju förstått att jag är gravid, även om det också tog tid, men efter detta kan jag verkligen ta till mig att vi kommer få en son/dotter i september, och den bor i min mage fram tills dess! Självklart var jag hur nervös som helst innan hon skulle titta att allt stod rätt till, att man kunde se hjärtslag och att utvecklingen stämde i den vecka vi trodde att vi skulle vara i. Och självklart skulle datorn krångla lite så att man fick vänta ytterligare där på sängen. men när hon satte dit ul-huvudet mot magen såg man direkt att det var någon där inne, och man kunde se hjärtflimmer-rörelser och då kunde jag slappna av innan hon hann säga att hon såg hjärtrörelserna (tur man är lite kunnig inom medicin trots allt ;)
till en början låg hon/han helt stilla men sen efter ett tag började han/hon röra sig som bara den, både sprattlande ben och med händer, sen såg vi en liten näsa. efter ett tag kunde jag verkligen inte håll mig från gråt och en massa tårar, tror det var mycket som släppte/kom ut och mycket info som trillade in, på sin rätta plats. det gick upp för mig att jag är verkligen gravid, med vårt mirakel till barn!! :) en sådan lycka, och så älskad från första stund...nu skall man bara vänta i några veckor till innan vi har RUL (den 26/4) och sen är det bara att vänta tills i september innan man får se henne/honom igen (om allt går som det skall vill säga, vilket vi hoppas på).
Jag tror mycket gick upp för A, nu när det blev väldigt konkret att det finns något där inne som liknar en bebis, något som vi har gjort... :)


Ja, den känslan jag går runt på nu, den är svår att beskriva, men allt känns så lyckligt, och jag ser fram emot att vara en familj i ren fysik. är ju redan en familj bara att den 3e familjemeddlemmen sitter fast i mig ett tag till ;)
det börjar ju närma sig med husbyggandet också, hoppas att det slutar bra :)
...att få gifta sig med vårt mirakel i magen kan inte bli så mycket mer magiskt! att vi alla tre kommer att stå där uppe vid altaret.
...Vi har alla förutsättningar till att göra våra liv till bästa möjliga, och det är jag jätte tacksam för.


"Att se kontrasten i livet är en nyttig gåva, att kunna skilja på ondo och lycka. att se vissa vågor i livet som en naturlig väg och skede, utan rädsla.
vår grundvärdering är i slutändan det gemensamma som bildar det vi har idag, trots vågor i lodrätt o slät riktning.
Att kunna se livet med de ögon som motsvarar de vi vill sträva efter, är lycka, att kunna våga tro och drömma om orealistiska och realistiska saker.
Jag tror att vågar vi inte möta alla sidor hos en enstaka person så litar vi inte i våra egna sidor. Att våga se ur olika perspektiv gör att ödmjukheten excisterar.
för vad går livet ut på?
är det värde på yttre eller inre speglingar, kan det vara en fasad du värderar eller vad går ditt liv ut på? jag tror att om den tanekn ställts då och då, har du möjlighet att uppnå det du värderar, det du står för, det du drömmer om. Låt inte livet bara flyta, för långt, låt dig ta kommandot och ro ibland mot strömmen och ibland med strömmen, men oavsett riktigning är det en aktiv rodd.
Mitt liv går ut på, relationer som får mig att må bra, miljöer som jag trivs i, en konstant stimulans både innefrån och utifrån. Kunna njuta av grå vardagen men att ibalnd måla rött i även den tavlan, mån-fre.
Jag är lycklig, och det blir jag lycklig av....
Jag har grepp om mitt liv och lever idag, inte igår och inte imorn....nu..."

ha en bra allesammans så skall jag ta vara på min och glöm inte att idag kommer aldrig mer tillbaka, och du ångrar sånt du aldrig gjorde.... :)



//Miss Y


1 kommentar:

  1. hej yohanna! Emelie kristoffersson från din gamla klass här i alingsås! Måste bara kika in i din blogg nu när jag såg på FB att du var havande:)
    som du vet har jag ju jag och isac en dotter idag på 1 o halvt år, kan bara säga att när man får barn..så vet man, då vet man hemligheten med livet!( det är så häftigt, så det går inte att beskriva!) och varenda gång som man ser att ngn annan är gravid så blir man så glad och upprymd å deras vägnar,(glad för er!) man vet vad ni kommer gå igenom och hur ni om 9 månader kommer att känna! OCH KAN BARA SÄGA ATT ERA LIV KOMMER FÖRVANDLAS TILL DET VACKRASTE NÅGONSIN! :) lycka till med allting och kika in i min gamla blogg där jag skrev om min graviditet från vecka 13!( har inte skrivit i den på jättelänge nu, då jag slutat med den) men det kan ju vara kul för dig att känna igen dig genom graviditen kanske? och luska lite i vad som väntar dig! hihi..kramar! http://mlik1.blogspot.com

    SvaraRadera