"Du skapar dig själv genom dina egna tankar"

lördag 20 oktober 2012

Det är inte lätt att vara liten...


Hemkommen från en skön kväll hos en av vännerna men med en liten argbigga till son som absolut inte ville somna borta idag. Jag tog förnuftet under armen och packade ihop oss och åkte hem och lade killen i sängen, tog fem minuter sedan sov han. Tänk vad man kan vara hemmatrygg som liten. Tycker iaf att man som förälder inte skall börja begränsa sig, att inte ta sig någon stans eller inte umgås med sina vänner utanför hemmet, bara för att man har småbarn. Att man iaf provar, men att man har i bakhuvudet, att man kan behöva åka hem om det verkligen inte fungerar. Och denna kvällen var en sådan kväll.
Mannen blev kvar så att han får umgås med grabbarna ett tag till...

Imorgon bär det av mot Borås Simhall för att bada med familjen Löfgren samt familjen Wallmyr/Gustavsson, skall bli väldigt trevligt, därav att jag inte tog faighten med Elliot ikväll då jag vill att han skall vara utvilad inför morgondagens äventyr. Ja, ibland är man illa tvungen att välja, för att få ihop vissa saker så bra som möjligt. Det är inte lätt att vara liten....


Känner att jag är väldigt trött efter att ha varit ensam med Elliot från tisdag morgon till torsdag kväll, samt att jobba en del under fredagen, och sen vart ensam med honom under eftermiddagen idag då anders vart iväg för att spela innebandy. Tålamodet är inte där det skall vara och sen är det en viss hormonell påverkan just denna vecka också ;) vilket inte gör det enklare.
Känner att jag nästan behöver komma iväg en helg för att vila upp mig lite...
Jag skulle vilja ge en STOR eloge till ensamstående föräldrar, hur ni lyckas ta hand om era barn ensamma.


Nu hoppas jag bara att Elliot sover bra inatt så han orkar med dagen imorgon, hoppas att han skall tycka att det är roligt.
Får nog åka till Maxi och inhandla matsäcken imorn bitti, orkar inte ställa mig och laga några pannkakor nu, är som sagt helt slut, både fysiskt och mentalt...


Jag säger GodNatt & SovGott


/Mrs Friborg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar